Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

XLII festivalis „Resurrexit“ baigėsi džiaugsmingu „Aleliuja“

Šiųmetis pavasaris džiugino saulėtomis dienomis ir malonia šiluma, o jo palydovas festivalis „Resurrexit“ – gera muzika ir įspūdingomis premjeromis.

Didįjį trečiadienį Šeduvos Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčioje vykusiame įžangos koncerte skambėjo Giovanni Battista Pergolesi religinė kantata „Stabat Mater“ (Stovi motina skausminga). Didžiosios savaitės dvasią atspindintis kūrinys kvietė kartu su Kristaus motina išgyventi jos kančią dėl nukryžiuoto sūnaus. G. B. Pergolesi brandžiausią kūrinį atliko Simona Liamo (sopranas), Nora Petročenko (mecosopranas) ir Dovilė Savickaitė (vargonai).

Antrą šv. Velykų dieną įvyko festivalio „Resurrexit“ atidarymas. Pilnutėlėje Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje klausytojų laukė spalvingas muzikinis koliažas. Nicola Porpora „Salve Regina“ atliko Renata Dubinskaitė (mecosopranas) ir Klaipėdos kamerinis orkestras. Koncerto metu skambėjo ir pasaulinė Kristinos Vasiliauskaitės „Giesmės šv. Juozapui“ premjera. Pirmą kartą Šiauliuose atliktos kompozitoriaus Arvo Pärt, šiemet švenčiančio 90-metį, „Berlyno mišios“. Šis kūrinys tapo ne tik koncerto ašimi, bet ir dedikacija tądien amžinybėn išėjusiam popiežiui Pranciškui. Programą dirigavo svečias iš Estijos Raul Talmar. Savo apsilankymu festivalį pagerbė Estijos Respublikos ambasadorės Lietuvoje patarėja Merje Stanciene su sutuoktiniu.

Balandžio 22 d. „Polifonijos“ salėje susirinko pučiamųjų instrumentų muzikos mėgėjai. Koncerte „Laukiniai vėjai“ penki scenos džentelmenai – Giedrius Gelgotas (fleita), Ugnius Dičiūnas (obojus), Andrius Žiūra (klarnetas), Andrius Puplauskis (fagotas), Andrius Dirmauskas (valtorna) – publiką sužavėjo savo subtiliu ir įtaigiu muzikavimu.

Velykų savaitės trečiadienį Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prisikėlimo bažnyčioje skambėjo aštuonių Kauno kompozitorių sukurti sakralūs kūriniai, kuriuos atliko kauniečiai Raminta Vaicekauskaitė (sopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras) ir Paulė Gudinaitė (fortepijonas). Ypatingai šiltos klausytojų reakcijos sulaukė G. Kuprevičiaus kompozicija „Mišios prie židinio“, o pianistė P. Gudinaitė džiaugėsi turėta galimybe bažnyčioje skambinti tikru akustiniu fortepijonu.

Kitą vakarą toje pačioje bažnyčioje dvi Prancūzijos menininkės – vargonininkė Sophie-Véronique Caucheffer-Choplin ir jos dukra aktorė Pauline Choplin – kvietė dar kartą eiti Kryžiaus keliu, vedusiu į Prisikėlimą. Išskirtinis teatralizuotas renginys, kuriame derėjo jaudinantis prancūzų kunigo Jean-Pierre Nortel sukurtas tekstas „Ecce Homo“ (Štai Žmogus) ir jį lydėjusios vargonų improvizacijos, nepalinko abejingų.

Linksmoji festivalio dalis – penktadienio vakarėlis – kvietė Lotynų Amerikos muzikos gerbėjus į klubą „Havana“ pasijusti lyg būtų ne Šiauliuose, o Kubos sostinėje. Čia susirinkusius linksmintis ir šokti kvietė tarptautinė atlikėjų grupė, susibūrusi Londone: smuikininkas Omar Puente (Kuba), vokalistė Lily Dior (Australija), pianistas Aurelijus Ščiuka (Lietuva), kontrabosininkas Marco Marzola (Italija) ir perkusininkas Alfonso Vitale (Italija).

Šeštadienis buvo itin gausus renginių – tokių suorganizuota net penki. Pakruojo sinagoga sutraukė didžiulį būrį klausytojų, panorusių pamatyti ir išgirsti H. Purcell semioperos „Fėjų karalienė“ modernią interpretaciją. Tuo tarpu sakralios muzikos gerbėjų mūsų mieste laukė jau tradicinėmis tapusios „Skambančios Šiaulių bažnyčios“. Šiaulių katedroje šv. Mišiose giedojo, o po jų savo programą atliko Grigališkasis choras „Schola Gregoriana Vilnensis“, Šv. Jurgio bažnyčioje – Kauno mišrus choras „Saluto“, Šv. Ignaco bažnyčioje – Plungės kamerinis choras. Didelio klausytojų dėmesio sulaukė Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prisikėlimo bažnyčioje skambėjusi programa – arijos ir chorai iš J. Massenet operos-oratorijos „Marija Magdalena“, kurią atliko Šiaulių kultūros centro kamerinis choras „Atžalynas“, Eglė Žalalienė (sopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Jonas Lamauskas (bosas) ir Rimvydas Mitkus (vargonai).

Organizatoriai džiaugiasi vis didėjančiu susidomėjimu edukaciniais festivalio renginiais. Šiemet tokių vyko net keturi: paskaita „Choro komunikacijos pradžiamokslis. 5 dalykai, kuriuos privalo daryti kiekvienas vadovas“, dvi diskusijos aktualiomis temomis „Chorinės muzikos leidybos ir autorių teisių tendencijos Lietuvoje“ ir „Regionų kultūros politika: lozungai lūkesčiai ir galimybės“ bei jau tradicine tapusi mokslinė konferencija „Religinė muzika: menas, mokslas, praktika“. 

Per Atvelykį vykusiame iškilmingame baigiamajame koncerte skambėjusį Peterio Vasks kūrinį „Da Pacem Domine“ (Suteik ramybę mūsų laikams, o Viešpatie) atlikėjai dedikavo amžinybėn išlydėtam popiežiui Pranciškui. Tuo tarpu netradicinės amerikiečių kompozitoriaus Steve Dobrogosz Mišios suteikė vienijančią, jėgą, apjungusią žemiškąsias ir dieviškąsias gijas. Programą atliko sostinės kolektyvai: Lietuvos kamerinis orkestras ir Valstybinis choras „Vilnius“. Fortepijonu skambino  Vincenzo De Martino. Žodį tarė renginyje apsilankę garbūs svečiai – JE vyskupas Darius Trijonis ir miesto meras Artūras Visockas. Festivalis palydėtas džiaugsmingu G. F. Hendelio „Aleliuja“.

 KĮ „Polifonija“ informacija

Dariaus Ančerevičiaus nuotraukos